Wie ben ik?

William Gilijamse

Marketing & media specialist

Mijn naam is William Gilijamse en ik ben marketing & media specialist, werkzaam vanuit mijn bureau Mediawerkt. Ik ondersteun business managers/ondernemers die moeite hebben met het marketingproces en alles wat er daarbij komt kijken.

Ik kom van origine uit de horeca, dus service bieden en hard werken zit in mijn bloed. Daarnaast ben ik nu al ruim jaar 10 jaar bezig om bedrijven in verschillende branches te verbeteren op marketing- en salesgebied. Die brede werkervaring maakt dat ik mij snel kan verplaatsen in alle mogelijke soorten werkgebieden in de MKB sector.

Toen ik begon als zelfstandig ondernemer, wilde ik bedrijven helpen om hun tv- en radiocampagnes beter te begeleiden vanwege de kennis die ik bij de NPO/STER de jaren ervoor had opgedaan.

Al gauw kwam ik erachter dat er veel meer behoefte is aan iemand die in staat is naar het grote plaatje te kijken dan alleen de inzet van een mediakanaal. Hier heb ik me verder in verdiept door (online) marketingcursussen & opleidingen te volgen. Naast Nima A en B volgde ik bij Beeckestijn Business School (hét opleidingsinstituut voor online marketing) de opleiding voor Online Marketeer.

Met mijn achtergrond en ervaring help ik inmiddels MKB bedrijven met hun complete marketing strategie en –uitvoering, waarbij de hele marketingmix aan de orde komt; van het analyseren van een bedrijf, tot het maken van een marketingplan en vervolgens de uitvoering. Hierbij wordt er constant gemeten en geoptimaliseerd om de vooraf gestelde doelstellingen te behalen. Het leuke is dat elke case weer anders is vanwege de branche, de contactpersonen en het bedrijf. Hierdoor wordt je steeds meer ervaren en kun je sneller anticiperen op verschillende bedrijfsculturen.

Ik word door mijn klanten gezien als een echte sociale, betrouwbare marketing specialist die zeer betrokken is en zich tot het uiterste inzet om te zorgen voor de juiste oplossingen. Daarnaast verslap ik niet na verloop van tijd, ik blijf altijd proactief meedenken en gefocust op de resultaten. Met een groot netwerk in de marketingwereld probeer ik alle ontwikkelingen bij te houden en waar nodig bij te spijkeren.