Media Werkt nieuws

Bij Mediawerkt blijven we altijd op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen in de mediawereld die relevant zijn voor onze relaties. Hieronder treft u onze laatste nieuws aan. 

07-10-2020

Een dag in het leven van een mediaconsultant

Door William Gilijamse

Ik krijg nog weleens de vraag: ‘’Joh, wat doe jij nou eigenlijk de hele dag als mediaconsultant?’’

Dat vertel ik jullie natuurlijk graag! Voor mij is geen dag hetzelfde, toch er zitten wel een aantal vaste momenten in.

08.00-10.00 uur

·        Ik bekijk en optimaliseer de lopende online campagnes. Daarnaast mail of bel ik met mijn klanten over de voortgang en rapportages. Uiteraard met een bak koffie erbij!

·        Daarna neem ik de dagelijks TV uitzendschema’s door. Als het nodig is, overleg ik over het aanpassen van de pakketten, budget en/of periode.

·        Om up-to-date te blijven, lees ik de nieuwsbrieven uit de mediawereld en beantwoord ik tussendoor de nodige mailtjes.

10.00-12.00 uur

Vooruit, nog een bakkie. Ik ga aan de slag met het maken van mediaplannen. Dit is vaak ingewikkeld werk, waarbij ik me goed moet focussen. Ook spar ik met klanten over hun media inzet, radio analyse of social media strategie. Soms volg ik een webinar over nieuwste platformen en technologieën.

12.00-13.00 uur

Ontspanning is voor mij belangrijk. Juist tijdens het hardlopen, mountainbiken of het oefenen op de driving range (golf is mijn grote passie!) los ik belangrijke vraagstukken op en ontstaat er ruimte in mijn hoofd voor nieuwe ideeën.  Zo kan ik er in de middag weer fris tegenaan!

13.00-15.00 uur

Vrijwel elke dag heb ik een afspraken met een klant of exploitant om bij te praten wat er bij hen speelt. De ene keer is het een afspraak op kantoor dan weer een meeting op locatie met Clearchannel, JCDecaux, Qmusic, Hillenaar of Talpa/Ster/AdAlliance/Google of Ocean. Voor mij zijn deze afspraken heel belangrijk om een goede relatie te onderhouden. Naast dat het fijn is elkaar te zien, blijf ik zo actief op de hoogte geeft het de mogelijkheid om bij te praten over alle laatste ontwikkelingen. Zo kan ik mijn dienstverlenging hier perfect op afstemmen.

15.00-18.00 uur

De namiddag is iedere keer anders. De ene middag bekijk ik online campagnes, of schrijf ik een artikel over actuele zaken in de mediawereld. Nog wat belletjes met bureaus, collega-freelancers en ad-hoc werkzaamheden en dan gaat de laptop dicht.

18.00-20.00 uur

Deze tijd is voor mijn gezin. Met mijn vrouw heb ik 2 jongens, die hun aandacht opeisen! Eten, sporten, clubjes en natuurlijk samen eten en bijpraten wat we overdag beleefd hebben. Heerlijk om deze tijd samen door te brengen.

In de avond en weekend

Freelancer zijn betekent ook dat je in de avond en in het weekend geregeld contact hebt met klanten via de mail of whatsapp. Vaak gaat dit over details in een campagne waar ze gedurende de dag niet aan toe zijn gekomen. Geen probleem om dit te doen!

Wat maakt mijn dienstverlening zo sterk?

–         Ik ben altijd op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen in de mediawereld

–         Snel schakelen, en zeer proactief handelen. Mijn klanten krijgen snelle reactie.

–         Elk jaar volg ik een cursus of opleiding voor mijn persoonlijke ontwikkeling

–         Ik ben altijd realistisch en eerlijk en beloof geen gouden bergen (maar doe wel mijn best om die voor je te realiseren 😊)

Delen op: