Media Werkt nieuws

Bij Mediawerkt blijven we altijd op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen in de mediawereld die relevant zijn voor onze relaties. Hieronder treft u onze laatste nieuws aan. 

04-02-2020

De Luisteraar centraal stellen

Door William Gilijamse

Nieuwe maand, nieuw thema en gaat het deze maand over ‘’Radio’’.

Radio is al jarenlang een prachtig medium om je doelgroep te bereiken.

Waarom kan je radio ook alweer goed inzetten voor je doelgroep?

· Radio geeft merken een podium om met miljoenen mensen te praten via een medium dat ze vertrouwen. Radio bereikt elke week 13 miljoen luisteraars.

· Radio heeft een live menselijke connectie. Radio organiseert je dag en biedt alles onder een knop: nieuws, entertainment, sport en muziek. Een individuele setting maar saamhorig gevoel in luisteren – solo maar niet alleen. Radio boost je energielevel en radio luisteren leidt bij de luisteraar tot emotionele gevoelens van enthousiasme en vermaak.

· Radioreclame werkt als een hefboom op je campagne; zonder radio laat je effect liggen. Uit onderzoek blijkt dat radioadverteerders, gemiddeld over alle branches heen, hun investering maar liefst ruim zevenmaal terugverdienen. Inzet van radio naast een willekeurig ander mediumtype -bij gelijkblijvend mediabudget- vergroot altijd je effect.

· Radioreclame is meer dan de traditionele 20 seconden commercial; met langere advertenties, sponsoring, branded content en innovatieve digitale oplossingen die adverteerders steeds vaker nieuwe en creatievere manieren bieden om hun boodschap bij de luisteraar te krijgen

Nu zijn er natuurlijk vele landelijke en regionale radiozenders, maar wil ik er nu één bespreken die de afgelopen jaren erg gegroeid is met name door de luisteraar centraal te stellen. In feite komt dat erg overeen met wat ik mijn relaties adviseer. Zorg dat je klant op nummer 1 staat!

Al jaren groeit Qmusic door de luisteraar centraal te stellen. Dit doen ze niet alleen door leuke radioprogramma’s met goede content te maken, maar door echt de luisteraar centraal te stellen en dit vervolgens door te voeren in hun beleid. Hun slogan is dan ook niets voor niets: ‘’Q sounds better with you’’

Een aantal voorbeelden wat Qmusic zo sterk maakt:

– Q-hotel in de sneeuw. Elk jaar wordt er een volledig verzorgd relatie event in Zell am See in Oostenrijk georganiseerd waarbij het grootste gedeelte van de genodigden bestaat uit luisteraars. Dit is vrij uniek en blijkt maar weer dat de luisteraar erg belangrijk is.

– Niet alleen de luisteraar wordt goed bediend. Ook partijen zoals ik die met Qmusic samenwerken merken dat ze erg goede service krijgen en dat er wordt meegedacht. Dit maakt dat ze een grote gunfactor hebben.

– Ze hebben meerdere multimediale platforms met leuke, unieke acties voor de luisteraar om op hun alle fronten te kunnen bedienen.

Menig bedrijf kan een voorbeeld stellen aan deze bedrijfscultuur waardoor ze met heel veel partijen goed kunnen samenwerken en zo succesvol zijn. Sterker nog, ik denk dat het niet lang meer duurt voordat ze de grootste radiozender van Nederland gaan worden.

Ook eens sparren over hoe je Qmusic op een effectieve manier kunt inzetten in een marketingplan? Ik hoor het graag.

Delen op: