Media Werkt nieuws

Bij Mediawerkt blijven we altijd op de hoogte van alle laatste ontwikkelingen in de mediawereld die relevant zijn voor onze relaties. Hieronder treft u onze laatste nieuws aan. 

31-03-2020

Gratis tips & tricks in de TV wereld: ‘’TV reclame in crisistijd’’

Door William Gilijamse

Wat kan een wereld toch snel veranderen in een paar weken. Van een totale chaos in de eerste week tot langzamerhand een soort van modus vinden waarin je privé en zakelijk kunt combineren met heldere afspraken zonder teveel stress. ( uitzonderingen daargelaten natuurlijk… )

Veel economen voorspellen dat er na Corona een recessie komt. Dit is dan al snel reden om te bezuinigen op marketing budget. De vraag is echter of dit verstandig is. Toegegeven, het is lastig om over deze specifieke crisis nu iets te zeggen, omdat we een situatie als deze nog nooit hebben meegemaakt. Uit de vorige economische crisis bleek echter dat merken die bleven adverteren er na de crisis eerder bovenop waren dan bedrijven die dat niet deden… ( bron: Adformatie )

In het mediagedrag zie je een aantal interessante ontwikkelingen, namelijk dat er heel veel tv wordt gekeken door de maatregelen die momenteel gelden en nog wel even zullen gaan duren.

Zeker als je ziet dat elk pakket momenteel gigantisch overscoort ( meer kijkers dan geprognotiseerd ) is het juist extra aantrekkelijk om nu op TV aanwezig te zijn. De tarieven zijn gunstiger, je helpt de zenders/omroepen te blijven bestaan en krijgt er extra kijkers voor terug.

Met name nieuws & actualiteiten programma’s ontploffen momenteel met 30-40% extra kijkers door de actuele situatie rondom de crisis. Het klinkt misschien gek, maar waarom zou je daar niet op inspringen met een relevante bedrijfsboodschap in deze tijden? Tuurlijk, het zijn en worden onzekere tijden, maar juist in crisistijd is branding erg belangrijk om aan je doelgroep te laten zien hoe je hiermee omgaat. Dit geldt minder voor de branches die hard zijn getroffen door deze crisis. Deze kunnen een beroep doen op verschillende fondsen waarin ze collectief zendtijd krijgen van de zenders wat een prachtig en mooi initiatief is.

Voor bv. webshops met genoeg voorraad van producten waar mensen nu behoefte aan hebben, is het echter helemaal niet gek om ook nu in te blijven zetten op bv. een tv campagne.

Heb je vragen of wil je meer weten? Let me know.

#stayathome #staysafe

Delen op: